hissa/dissa.gilla/ogilla.whatever-lista!

mycket har hänt denna dag! .. eller inte !
vaknade, gjorde mig i ordning, jag och mamma åkte till gävle och polisen och fixade pass, fett läskig maskin. dom tog fingeravtryck. hon tyckte att jag hade fina årsringar. jag kände mig som ett träd.
vi gick på åhlens, söker efter hörlurar, hittade inga. gick till bokia och köpte pocketböcker, man fick ett bokmärke med, som ser ut som en flugsmälla, vilket jag torterade pappa med en del av kvällen.
åkte hem och ja, vad hände sen? inget.
är ju redigt avundsjuk på årets nior som åkt runt med traktor och släp hela dagen. något vi nittiotvåor aldrig fick uppleva tack vare de på ip som anordnade den drogfria tillställningen..
men idag känner jag mig väldans splittad vad gäller mitt humör.
därför tänkte jag göra en lista. så varsågod, sandras hissa/dissa-lista, onsdagen den tionde juni tjugohundranio.

Jag gillar:
  • Multivitaminjuice - kom igen, världens godaste juice, det måste ni ju erkänna allihop! eftersom jag hade tänkt vara duktig i år och inte dricka cola varje dag hela sommarlovet håller jag mig uppe om nätterna med hjälp av juice, kanske inte hjälper lika bra, men det är minst lika gott, och ett betydligt bättre alternativ.
  • Musik - vad skulle jag göra utan musik? hur skulle mina dagar se ut? sitta vid datorn utan att lyssna på något? nej det skulle vara alldeles för tyst.
  • Lotion - det luktar gott, man får len hud och det är alltid kul att smörja in sig med saker! .. (:
  • Macrofotografering - något jag går in för i sommar! än så länge i alla fall, jag har äntligen något som får mig att gå ut frivilligt.
  • Min säng - den är mjuk, den är min, den funkar jättebra att sova i, jag har inte gjort något annat i den, så mer information om vad den funkar till kan jag tyvärr inte ge er.
  • Sex - lider av extrem abstinens. jag är kåt som ett djur. varför säger man så? djur är väl inte särskilt kåta av  sig? jag menar, hundar juckar ju inte på folks ben för att de är kåta, det är ju bara dominansbeteende. och kaniner gör det ju för att det är deras natur att göra det. ofta. jag vill också göra det ofta..re.
  • Alla filmer som kommer ut nu - alla filmer som man aldrig hann se på bio när jag och elin hade våra bioperioder kommer ut nu! Benjamin Button, Revolutionary Road, Seven Pounds. Changeling och I Taket Lyser Stjärnorna rekommenderas dessutom starkt!
  • Böcker - älskar att läsa! dessutom har man något att göra de dagar det är dåligt väder. har ju köpt nya böcker nu, till en redan överfull bokhylla. måste göra om mitt rum!
  • Mitt sommarprojekt - jag ska göra om mitt rum. ska måla om väggar, förhoppningsvis lite nya möbler.. om jag får måla om själv för pappa vill säga, för han orkar inte göra något, och jag vill (måste) göra något, för jag hatar verkligen hur det här rummet ser ut just nu. Liksom. varför har jag blå väggar? jag tycker inte ens att blått är en speciellt fin färg. grönt är mycket finare. men mina väggar ska gå i svart/vitt, det funkar alltid.
Jag gillar inte:
  • Att dricka juice när man har borstat tänderna - varför går inte smakerna ihop? det är horibelt!
  • Trösklar - de är bara i vägen för ens tår när man inte orkar lyfta fötterna ordentligt! trösklar borde dö ut. och tobias persson, jag vet att de skiljer av rum, men att måla dit streck är en mycket bättre lösning.. !
  • Vädret än så länge - när kommer solen från en klarblå himmel? än så länge har det bara varit regn och grått. förutom nån dag, typ igår eller nåt, då var det blå himmel och sol, men det var kallt ute. och det blåste lite. det är inte kul att ligga och sola när det blåser ute! det ska vara outhärdligt, man ska känna hur skinnet kokar vafan.!
  • Spotify - fri musik i all ära, men reklam. reklam innehållande tomas di leva och caroline af uggla? jag säger nej. jag stampar min lilla fot i marken och säger NEJ! det går inte! man kan inte njuta av musik, när caroline af uggla hoppar in och säger "OJ HOPPSAN FÖRLÅT ATT JAG STÖR MEN I HELA MAJ HAR RÖDA KORSET EN KAMPANJ...!" maj slutade för tio dagar sedan. och spotify har dessutom fått mig att tappa all fantasi vad gäller musik, låter samma spellista gå om och om och om igen och letar aldrig ny musik. då var last.fm mycket bättre, men nu har det börjat kosta, så det går inte heller. innebär detta slutet för min musikalistiska allmänbildning?
  • Pengar - det är något jag inte har så mycket av.
  • Asociala personer på msn - jag hatar när alla har något bättre för sig och jag sitter här ensam på mitt rum, framför datorn, vaken hela natten bara för att jag kan.
  • Grey's Anatomy - hur tänkte de när de gjorde sista avsnittet egentligen? helt puckat avslut!
  • Att jag inte kan lyssna på kent längre - jag vet inte varför, men jag kan absolut inte lyssna på kent utan att deppa sönder nuförtiden. det går inte! jag älskar kent, har alla deras skivor (tack mamma för samlingsboxen jag fick i julklapp) vissa till och med i dubbel upplaga (boxversion och "riktig") och helt plötsligt kan jag inte lyssna på dem längre? hoppas det går över..
  • Glömde mina snoddar på elevhemmet - vissa av er vet att jag sen jag vet inte när har gått runt med två svarta snoddar på min (från mitt håll) högra arm. jag tog av dem när jag skulle tvätta golvet för att tillsyn klagade på att det inte var rent och tvingade ner mig och ida på alla fyra för att skura med trasor.. jag glömde dem på rummet. det känns jättetomt utan dem ):
  • Att jag lyckats dricka en liter juice på mindre än en timme - jag kommer bli jättekissnödig precis när jag lagt mig för att sova, jag lovar.
Nu kommer jag faktiskt inte på mer.
Jag ska rita. började på den igår.

puss!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Nu blev du allt förvånad. Att lilla JAG läser detta inlägg.



Appropå trösklar, är det verkligen SÅ jobbigt att lyfta foten över dem? ._.

2009-06-11 @ 12:16:33
Postat av: Anonym

Hej :) fin blogg.. besök gärna min och skriv vad du tycker! Kram



http://h88.blogg.se

2009-06-11 @ 12:24:38
Postat av: Sandra

Tobbe: Ja jag blev jätteförvånad :o och ja, när man är trött är det jättejobbigt ):

Anonym: haha, tack!

2009-06-11 @ 17:47:20
URL: http://ossiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0