see i'm all about them words

haha, de som är riktigt insatta borde ha insett vid det här laget att det här är det fjärde inlägget i rad där jag citerar jason mraz - you and i both som rubrik. HAHA. men ingen av er tänker på det utom jag, eftersom jag knarkar låtjäveln nuförtiden, vilket irriterar mig, fast ändå inte. MEN om jag fortsätter knarka den kommer jag tröttna på den och den är för bra för att tröttna på..!
Men nu ska ni slippa mitt eviga tjat om jason mraz. jag har bara blivit lite addicted, det går över snart jag lovar !

Sitter hemma i min säng nu. I Ockelbo.
Igår/inatt/idag har varit helt konstiga dagar.
Igår gick jag upp runt tio tror jag, åt frukost, orkade inte vänta på Matilda så jag började städa köket halv elva. Vet inte riktigt när hon kom, men vi blev klara runt två, men jag (pedant som jag kan vara) gick runt och putsade till det sista i en halvtimme till. På kvällen satt jag och ida i varsin soffa och tittade på eight below, jävligt bra film faktiskt. tillsyn kom och kollade köket, fick kalka om diskbänken en gång till, annars var det lugnt.
när filmen var slut kalkade vi av dusch och handfat och gick och la oss, låg dock och pratade i minst en halvtimme om allt möjligt. när ida väl somnat låg jag och stirrade upp i taket en hel evighet och sakta insåg jag att det var sista natten. sista natten i den sängen, i det rummet. det rummet, där jag tillbringat senaste året, och jag skulle bara åka därifrån och aldrig komma tillbaka. fatta allt som har hänt i det där rummet! jag har skrattat, gråtit, varit så jävla förbannad och så underbart glad i det där rummet. och jag skulle bara åka därifrån. det kändes lite sorgligt.
gick upp klockan tio, ida hade redan gått upp och sköljt av äckelmedlet i badrummet. åt frukost, kollade på teve. gick och slängde in gardiner och madrassöverdrag i tvättmaskinen, packade ihop det sista, rengjorde möbler, dammsög och svabbade golv. vi var klara runt två, tillsyn skulle inte komma förän tjugo över fem, vilket sög eftersom vi inte kunde göra nåt för att vi packat ner alla våra grejer.
mamma och pappa kom, vi packade in mina grejer, som knappt fick plats i bakluckan, ett år av mitt liv i en baklucka i en bil, helt sjukt!
tittade på teve i väntan på att tillsyn skulle komma. det var johanna (ni som lever på elevhem i uppsala vet vem jag menar, jag tycker inte om henne hon är.. jag vet inte. hon låtsas vara så.. ungdomlig? jag vet inte, men jag gillar henne bara inte) och hon hackade på att golvet var smutsigt så hon tvingade oss att tvätta golvet med disktrasor, vilket sög eftersom jag hade huvudvärk, var vrålhungrig och ville hem. och som om inte det räckte så fick jag putsa spegeln i badrummet också, men det gjorde inte så mycket, den är liten.
sen åkte vi hem.
hemhemhem.
nu ska jag vara här i tio veckor.
eller ja, förhoppningsvis blir det en vecka i ett hotellrum i paris, och såklart i husvagnen i jämtland, och ett rum i ett vitt hus i norge.
nästa vecka ska jag och madre fixa pass.
och nu ska jag sova; två dagars konstant städning är utmattande när man är ovan


hejdå rummet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0