cause there's you and me, and all other people.

nej nu ska här ske ändringar!
sa det till mamma idag. kändes inte som om hon stöttade mig. känns inte som om någon stöttar mig. eller jo, jag vet att ni gör det, men mina föräldrar..
en av kassörskorna på ica sa att jag har blivit smalare idag. typ. wtf? nej! det har jag inte (jag har bevis, det kallas våg, man står på den, och det kommer fram siffror som säger hur fet man är? ni vet vad jag snackar om? bra) och visst känns det rätt nice när folk säger att jag ser smalare ut, men när jag själv vet att jag inte gått ner i vikt (jag har gått upp..) så känns det som om de ljuger mig rakt upp i ansiktet..
Hursomhelst så är jag trött på att gå runt och vara (i alla fall känna mig) tjock och sa till mamma när vi var på ica. här följer samtalet, ytterst uppmuntrande..
jag: "vi ska sluta äta godis!"
mamma: "haha, vilka vi?"
j: "VI!"
m: "du och pappa eller?"
j: "nej.. du också"
m: "jaha.."
sen dog det ut och vi åkte hem och mamma lagade mat och pappa kommer hem och vi sätter oss och äter och mamma säger vad kassörskan hade sagt åt mig och pappa sa:
pappa: "har du blivit smal?!"
jag: "nej.."
pappa: "nej klart du inte har!"
min familj är så. uppmuntrande.
men som sagt, ska sluta käka godis, imorgon slängs alla oöppnade chipspåsar som ligger i skafferiet. och mamma får inte köpa något, inte ens cola. hejdå godis!

Kommentarer
Postat av: agnes

BRA initiativ i gruppen! (y)

2009-06-12 @ 14:26:35
URL: http://agentskipper.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja! bra!

2009-06-12 @ 18:41:49
URL: http://ossiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0